صفحه 4 از 5 نخستنخست 12345 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 31 به 40 از 44

موضوع: سوال | پیشرفت صنعت و فناوری وگسترش مراکز علمی ....

  1. #31
    حق آب و گل داره خادم اهلبیت آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    محل سکونت
    خوزستان آوردگاه سرخ دلیران
    نوشته ها
    1,812
    تشکر
    1
    تشکر شده 1 بار در 1 ارسال

    پیش فرض

    من معذرت می خوام که این حرف را می خوام بزنم . شما یکمی از صراط اصلی منحرف شده اید و مغلطه میکنید .
    اگر اشتباه نکنم شما فکر می کنید تکنولوژی غرب از فلسفه ی غرب الهام گرفته است ؟ و فلسفه ی غرب با اخلاق بد آمیخته است . نتیجه اینکه بر صنعت غرب گرد اخلاق بد نشسته و آن را منحط نموده ؟
    من اینطور فکر نمی کنم . بلکه حقیقت اینست که پیشرفت صنعتی غرب مستقیما تحت تأثیر اخلاق غربی است . بدون اینکه فلسفه ی غرب را دخیل بدارند .
    چرا برخی از علوم صرفادر جهت رفاه حال بشریت قرار می گیرند ؟ چرا برخی پیشرفتها دو سویه مورد استفاده قرار گرفتند . هم به نفع بشر و هم ویران کننده ی اویند ؟ و نهایتا چرا برخی صنایع عظیم صرف از بین بردن بشریت بکار رفتند ؟
    مگر فلسفه تعیین کننده ی نوع کاربرد است ؟ یا اخلاق است که بعنوان تعیین کننده ی چارچوب استفاده ی بشر از وسایل نقش کنترل کننده دارد ؟
    تازه بسیاری از علوم که پایه و بنیانگذار تکنولوژی غرب شدند به دست دانشمندان برجسته ی مسلمان کشف شدند . اما متأسفانه بنا به دلایل استعماری و استثماری ابر زورگویان عالم این علوم پایه به سرقت رفته وبر اساس آنان پیشرفتهای خارق العاده ای بدست آوردند . به تبع آن بسیاری از دانشمندانی که در ساخت تکنولوژی غرب همین حالا هم به واسطه های مختلف از جمله تطمیع و فرار مغز ها و و و نقش بسزا دارند را نباید نادیده گرفت .
    نهایتا باید بگویم اخلاق بدی که بنیاد زندگی غربرا ساخته است که به لحاظ عدم پیروی از دستورات دینی و مذهبی (به طورواقعی نه اینها که الآن هست و بر اساس تحریفات کتب آسمانی به خورد آنان داده اند ) ساختاری هنجار شکن به شکلی که در اسلام تعریف شده ،ندارد - در شکل بهره جوئی از تکنولوژی تأثیرمنفی گذاشته است .
    حسین من انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم و ولی لمن والاکم و عدوا لمن عاداکم . الی یوم القیامه کانال شعر من در ایتا : شعر (اسرار درون )

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    محل سکونت
    Advertising world
    نوشته ها
    Many

     

    حرز امام جواد

     

  3. #32
    حق آب و گل داره ابوالمراد آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2010
    محل سکونت
    "...."
    نوشته ها
    1,334
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    سلام

    فکر میکنم به فهم موضوع کمک میکنه:

    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]

    اگر جواب نداد:

    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]


    +
    {محتواي مخفي}

    ایام دبستان ، یه آزمایشی با گل و جوهر آبی و قرمز انجام میشد
    گل محمدی ، نرگس و .. همشون گل هستن ، اون گلی که با جوهر رنگی شده هم گل محسوب میشه
    حالا به جای جوهر ، سم بریزیم توی اون آب ...
    چه اتفاقی میافته ؟
    گل با سم تغذیه میشه. حیاتش سمیه ... حلا اگر قرار بود درخت بشه ، میوه اش هم سمی میشد
    ظاهرا این گل همون گله . هر کی ببینه میگه این طرف گل دستشه حتی رنگش هم ممکنه عوض نشه اما نمی تونیم مدعی بشیم که این گل با یک گل محمدی یکیه



    پ.ن: کار درستی که حسن عباسی کرده ، اینه که موضوع رو از تقریبا 3000 سال پیش پی میگیره
    ویرایش توسط ابوالمراد : 01-08-2013 در ساعت 18:48
    آنجا که نمی رسد مرا دست ، تویی ..

  4. #33
    حرفه ای ghanbar آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2012
    نوشته ها
    866
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط sm-yahya نمایش پست ها
    سلام

    {محتواي مخفي}

    ایام دبستان ، یه آزمایشی با گل و جوهر آبی و قرمز انجام میشد
    گل محمدی ، نرگس و .. همشون گل هستن ، اون گلی که با جوهر رنگی شده هم گل محسوب میشه
    حالا به جای جوهر ، سم بریزیم توی اون آب ...
    چه اتفاقی میافته ؟
    گل با سم تغذیه میشه. حیاتش سمیه ... حلا اگر قرار بود درخت بشه ، میوه اش هم سمی میشد
    ظاهرا این گل همون گله . هر کی ببینه میگه این طرف گل دستشه حتی رنگش هم ممکنه عوض نشه اما نمی تونیم مدعی بشیم که این گل با یک گل محمدی یکیه
    مثال خوبی بود ولی بنده به جناب مکلف عزیز هم عرض کردم مغالطه شده! شما وقتی استدلال درست آوردید بعد میتوانید مثال را برای بهتر جا افتادن مطلب ارائه کنید!
    در ثانی شما که رد فلسفه را اینطور میزنید چطور با کلام دکارت استدلال میکنید؟:khande:

    پ.ن: کار درستی که حسن عباسی کرده ، اینه که موضوع رو از تقریبا 3000 سال پیش پی میگیره
    آقا در 8/9/86 فرمودند:
    من چند ماه پيش از اين، در مشهد گفتم كه مرحوم آ شيخ مجتبى قزوينى (رضوان اللَّه تعالى عليه) مشرب ضديت با فلسفه ى حكمت متعاليه، مشرب ملاصدرا، داشت - ايشان شديد، در اين جهت خيلى غليظ بود - امام (رضوان اللَّه عليه) چكيده و زبده ى مكتب ملاصدراست؛ نه فقط در زمينه ى فلسفى اش، در زمينه ى عرفانى هم همينجور است. خوب، مرحوم آ شيخ مجتبى نه فقط امام را قبول داشت، از امام ترويج ميكرد تا وقتى زنده بود.
    دکتر حسن عباسی سال 89 دانشگاه اصفهان:
    اسفار اربعه ملا صدرا ریشه در افکار افلاطون دارد و برای خودش نیست.

    نهایتا جناب دکتر عباسی هم مثل آشیخ مجتبی باشد البته با سواد بسیار کمتر
    ویرایش توسط ghanbar : 01-08-2013 در ساعت 19:41


    امام خامنه ای :
    اگر در مقطع فعلی دستگاه دیپلماسی بتواند حضور فعال، هوشمندانه و مقتدرانه داشته باشد، جایگاه و استحکام جمهوری اسلامی در چندین ده سال آینده و در نظم جدید جهانی به عنوان جایگاهی برجسته تثبیت می شود وگرنه، در جهان پیش رو، از موقعیت لازم برخوردار نخواهیم بود
    ...
    این کار (تعمل با آمریکا) ما را در افکار عمومی ملتها و دولتها به تذبذب متهم می کند و غربی ها با تبلیغات عظیم خودشان، جمهوری اسلامی را دچار انفعال و دو گانگی جلوه می دهند.
    بیست و دوم مردادماه

  5. #34
    حرفه ای abdce آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2012
    نوشته ها
    420
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط sarvenaz نمایش پست ها
    با سلام
    بزرگواران نوراسمانی نظرتون رو در ارتباط با جمله زیر بیان کنید .

    ((پیشرفت صنعت و فناوری وگسترش مراکز علمی ودانشگاهی وارتباطات ماهواره ای واینترنتی و افزایش امار محققان ،عدالت ،امنیت ،صداقت و وفاداری را برای بشر به ارمغان نیاورده است .))
    جمله ناقص است؟!
    منظور از پیشرفت چیست؟
    محدوده زمانی که این جمله در بر می گیرد باید مشخص شود. مثلا اگر از ابتدای تاریخ تا بحال بگوییم که کل این جمله محل اشکال است! می دانیم که (قصص القران) خیلی از تحولات علمی رو به پیامبران یا یارانشون نسبت می دهند! پس چیز بدی نباید باشد.
    اگر زمان حال رو بخواهیم بگوییم. نیز این جمله بسیار نشانه سطحی نگری میباشد. استعمارگران برای بهره جویی از مستضعفان همیشه از این مدل حربه ها استفاده می کنند تا علم و پیشرفت علم رو بد جلوه بدهند. کار به جایی می رشه که حتی اندیشیدن نیز که این قدر در قرآن کریم به آن تاکید شده نیز برای ما بد جلوه می دهند.
    ﺁﯾـﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﺑﻬﺠـﺖ ﺭﺣﻤـﻪ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﯿﻪ :

    ﻣﻬﻤﺘﺮ ﺍﺯ ﺩﻋﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﻌﺠﯿﻞ ﺩﺭ ﻓﺮﺝ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻬﺪﯼ ﺍﺭﻭﺍﺣﻨﺎﻓﺪﺍﻩ
    ﺩﻋﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﻘﺎﯼ ﺍﯾﻤـﺎﻥ ﻭ ﺛﺒﺎﺕ ﻗﺪﻡ ﺩﺭ ﻋﻘﯿﺪﻩ ﻭ ﻋﺪﻡ ﺍﻧﮑـﺎﺭ ﺁﻥﺣﻀﺮﺕ ﺗﺎ ﻇﻬﻮﺭ ﺍﻭ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ
    ﮐﻮﻓﯿﺎﻥ ﻫﻢ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﯿﻦ (ﻉ) ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ
    ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻣﺪﻥ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ " ﺗﻌﺠﯿﻞ" ﮐـﺮﺩﻧﺪ؛
    ﺍﻣـﺎ ﭼﻮﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻧﺴﺎﺧﺘﻪ ﺑﻮﺩﻧﺪ،
    ﺩﺭ ﻭﻗﺖ ﻭﻗﺘﺶ، ﺍﻣﺎﻡ ( ﻉ) ﺭﺍ ﻓﺮﻭﺧﺘﻨﺪ!

    یا الله ، یا رحمان ، یا رحیم ، ثب‍ّت قلبی علی دینک

  6. #35
    حق آب و گل داره ابوالمراد آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2010
    محل سکونت
    "...."
    نوشته ها
    1,334
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    سلام.
    برادر عزیز فایل رو گوش کردید ؟ تاریخ پستتون که میگه ظاهرا گوش نکردید :khande:
    مثال خوبی بود ولی بنده به جناب مکلف عزیز هم عرض کردم مغالطه شده!
    برای اینکه رفع خطا بشه باید بدونیم دقیقا کجای کار مغالطه شده ؟ مغالطه در چی و کجا ؟
    در ثانی شما که رد فلسفه را اینطور میزنید چطور با کلام دکارت استدلال میکنید؟

    دکارت در یک زمینه نظر داده؛ و از قضا از نظریه پردازان مهم هم بوده.حالا برای نقد یک امر چه اشکالی داره که از صحبت صاحب نظران اون امر استفاده کنیم ؟اصلا راه درستش همینه. راه دیگه ای سراغ دارید؟
    اگر نه، شما بفرمایید اگر قرار بود کسی بگه دکارت "گفته که گفته، و حالا یک چیزی گفته" ، چطور میشد عقیده اش رو مورد نقد قرار داد !؟ لابد با علوم غریبه !
    +
    بنده رد فلسفه رو نمی زنم !
    آقا در 8/9/86 فرمودند:
    چند نکته
    1- انظر ما قال و لا تنظر من قال
    2- حضرت اقا جای دیگه فرمودن اگر کسی نظر کارشناسی شده داشته باشه دلیل نمیشه انگ مخالفت رو بهش بزنیم، این دیدی که شما دارید پس باید بشینیم یه گوشه ای و بگیم خود حضرت آقا همه کار بکنن
    3- بحث ما الان سر چیز دیگه است ، ربطی به این قضایا نداره
    4- صحبت های حسن عباسی هم که وحی منزل نیست.بنده گفتم میتونه کمک کنه
    حالا یه نفر در مورد کلیت فلسفه باهاش موافقه ، یکی هم مخالف
    و ...
    شما وقتی استدلال درست آوردید بعد میتوانید مثال را برای بهتر جا افتادن مطلب ارائه کنید!
    اتفاقا الان نوبت شماست که استدلال بیارید !
    دکارت میگه فلان
    و این درخت از همون مرحله ی آرخه سمی بار میاد
    و طبیعتا میوه هاش سمیه
    میوه ی سمی یک درخت با میوه ی سالم یک شجره طیبه قابل مقایسه است !؟
    تکنولوژی به عنوان میوه ی این درخت ، یک ابزار خالی نیست
    مولود این درخته
    .
    لطفا اون فایل رو کاملا گوش بدید

  7. #36
    حرفه ای ghanbar آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2012
    نوشته ها
    866
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط sm-yahya نمایش پست ها
    سلام.
    برادر عزیز فایل رو گوش کردید ؟ تاریخ پستتون که میگه ظاهرا گوش نکردید :khande:

    برای اینکه رفع خطا بشه باید بدونیم دقیقا کجای کار مغالطه شده ؟ مغالطه در چی و کجا ؟
    سلام
    بله گوش نکردم!:khande: البته با صحبت های دکتر در این زمینه آشنا هستم و بعید نیستم قبلا شنیده باشم!بگذریم ...
    بنده دقیقا در جواب به مکلف عزیز عرض کردم شما توجه نکردید. گفتم:
    منظور دکارت از اینکه علوم شاخه های فلسفه هستند ، فلسفه ی مضاف هست نه خود علوم!
    که اگه منظور رو خود علوم بگیریم مغالطه کردیم...
    خدا وکیلی اگر با علم منطق و فلسفه آشنایی ندارید حق الناسه که وقت من رو بگیرید! همون طور که حق الناسه که دکتر عباسی عزیز میخوان با عبارات چاله میدونیشون وقت علامه جوادی آملی رو بگیرن:khande:دمت گرم... سو تفاهم نشه!شوخی کردم
    دکارت در یک زمینه نظر داده؛ و از قضا از نظریه پردازان مهم هم بوده.حالا برای نقد یک امر چه اشکالی داره که از صحبت صاحب نظران اون امر استفاده کنیم ؟اصلا راه درستش همینه. راه دیگه ای سراغ دارید؟
    اگر نه، شما بفرمایید اگر قرار بود کسی بگه دکارت "گفته که گفته، و حالا یک چیزی گفته" ، چطور میشد عقیده اش رو مورد نقد قرار داد !؟ لابد با علوم غریبه !
    ببینید داداش بحث در مورد ریشه ذات تکنولوژی و مدرنیته در ذات غرب بود! که آقای مکلف این سخن دکارت رو فرمودن!... و مغالطه هم کردند! اما اگر مغالطه هم نبود! نتیجه ای برش مترتب نمی شد! مگه من پیرو دکارتم؟که رد سخنم رو با گفته دکارت میخواید بکنید؟
    در ثانی اگر حکمت متعالیه ملاصدارا ریشه در افکار افلاطون داره که بطریق اولی افکار دکارت ریشه دارتر در اون طرز تفکره پس سخنش مبنای استدلالی پذیرفته شده نزد ما برای اینکه تکنولوژی ذاتا شیطانی هست یا نیست نداره!! چون از اصل یه جور دیگه به قضیه نگاه میکنه! باز مثلا اگر قول هایدگر رو میگفتن میشد بیشتر روش تامل کرد ...

    بنده رد فلسفه رو نمی زنم !
    شما نظر دکتر عباسی رو مگه قبول ندارید؟اگه قبول ندارید! پس چرا نشرش میدید؟ اصلا خودتون اون فایلی رو که فرستادید گوش دادید؟!!:khande:
    {محتواي مخفي}

    دکتر عباسی:
    فارابی ، ابن سینا ، ملاصدرا تا فلاسفه امروزی همه اشتباه کردند. فلسفه نه حکمت است و نه عقلانیت.امام خمینی درس صدرایی خوانده ولی از صدرایی بودن عبور کرده و صدرایی نیست. فلسفه عمیقا مسیر هدایت را برای شما کُند می کند چون از ماده و چیستی و وجود شروع می کند و هیچگاه حرف متقن نتوانسته بزند


    چند نکته
    1- انظر ما قال و لا تنظر من قال
    2- حضرت اقا جای دیگه فرمودن اگر کسی نظر کارشناسی شده داشته باشه دلیل نمیشه انگ مخالفت رو بهش بزنیم، این دیدی که شما دارید پس باید بشینیم یه گوشه ای و بگیم خود حضرت آقا همه کار بکنن
    3- بحث ما الان سر چیز دیگه است ، ربطی به این قضایا نداره
    4- صحبت های حسن عباسی هم که وحی منزل نیست.بنده گفتم میتونه کمک کنه
    حالا یه نفر در مورد کلیت فلسفه باهاش موافقه ، یکی هم مخالف
    و ...
    1 - شما همون ما قال رو هم نگاه کنی جریان حل میشه! چون مسلما شخصیت و افکار حضرت امام رو آقا بهتر از هر کس دیگری میشناسه! خب در مورد شخصیت حضرت امام نظر آقا با دکتر عباسی متفاوته داداش جون!
    بنظرم در مورد امام و آقا صرفا میشه به من قال نگاه کرد! نظر شما هم محترمه
    2 - کجای دید بنده حکایت از اون چه شما گفتی رو میکنه؟:idontnow:
    بنده انگ مخالفت هم نزدم بلکه صحبتی از آقا رو نقل کردم که : شیخ قزوینی امام رو قبول داشت اما با مشرب فلسفی امام مخالف جدی بود!
    و بعد گفتم جناب عباسی هم همینطورن!
    حالا شما چطور نتیجه گرفتی از این حرف که من میگم باید بشینیم و بذاریم آقا همه کار رو انجام بده! الله اعلم
    3 - بله! بنده میخواستم عرض کنم اون آقایی که شما ازش صوت درخت فلسفه رو گذاشتید میگه حکمت متعالیه کاری ازش بر نمیاد! در حالی که آقا میفرمایند:
    "مى‌توان در مبانى موجود فلسفىِ ما نقاط مهمّى را پيدا كرد كه اگر گسترش داده شود و تعميق گردد، جريانهاى بسيار فيّاضى را در خارج از محيط ذهنيّت به‌وجود مى‌آورد و تكليف جامعه و حكومت و اقتصاد را معيّن مى‌كند. دنبال اينها بگرديد، اين نقاط را مشخّص و رويشان كار كنيد؛ آن‌گاه يك دستگاه فلسفى درست كنيد. از وحدت وجود، از «بسيط الحقيقة كلّ الاشياء»، از مبانى ملاّ صدرا، - اگر نگوييم از همه اينها، از بسيارى از اينها - مى‌شود يك دستگاه فلسفىِ اجتماعى، سياسى و اقتصادى درست كرد؛ فضلاً از آن فلسفه‌هاى مضاف كه آقايان فرمودند: فلسفه اخلاق، فلسفه اقتصاد و.... اين، يكى از كارهاى اساسى است. اين كار را هم هيچ‌كس غير از شما نمى‌تواند بكند؛ شما بايد اين كار را انجام دهيد."
    صحبت دکتر رو در مورد اینه صدرایی ها کاری که باید انجام میدادن رو انجام ندادن قبول دارم اما این دلیل نمیشه که تفکر صدرایی بدرد نمیخوره! البته دکتر میگن تفکر صدرایی ریشه در افکار افلاطون داره و نمیدونم چطور انقلابی رو که از تفکر صدرایی امام وام داره و بعدش صدرایی دیگری مثل آقا که میخواد طبق صحبتهای بالا عمل کنه رو این دکتر عباسی عزیز قبول داره؟؟؟؟!!! خب این انقلاب هم ریشه در افکار افلاطون داره پس؟ این صحبت های بالای آقا هم همینطور؟
    4 - بله ! اصلا اهمیت خاصی هم نداره ...
    اتفاقا الان نوبت شماست که استدلال بیارید !
    دکارت میگه فلان
    و این درخت از همون مرحله ی آرخه سمی بار میاد
    و طبیعتا میوه هاش سمیه
    میوه ی سمی یک درخت با میوه ی سالم یک شجره طیبه قابل مقایسه است !؟
    تکنولوژی به عنوان میوه ی این درخت ، یک ابزار خالی نیست
    مولود این درخته
    مفصلا در مورد دکارت در بالا گفتم:gol:
    چاکر داداش
    ویرایش توسط ghanbar : 01-08-2013 در ساعت 22:14


    امام خامنه ای :
    اگر در مقطع فعلی دستگاه دیپلماسی بتواند حضور فعال، هوشمندانه و مقتدرانه داشته باشد، جایگاه و استحکام جمهوری اسلامی در چندین ده سال آینده و در نظم جدید جهانی به عنوان جایگاهی برجسته تثبیت می شود وگرنه، در جهان پیش رو، از موقعیت لازم برخوردار نخواهیم بود
    ...
    این کار (تعمل با آمریکا) ما را در افکار عمومی ملتها و دولتها به تذبذب متهم می کند و غربی ها با تبلیغات عظیم خودشان، جمهوری اسلامی را دچار انفعال و دو گانگی جلوه می دهند.
    بیست و دوم مردادماه

  8. #37
    حق آب و گل داره ابوالمراد آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2010
    محل سکونت
    "...."
    نوشته ها
    1,334
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    سلام
    سلام
    بله گوش نکردم!:khande: البته با صحبت های دکتر در این زمینه آشنا هستم و بعید نیستم قبلا شنیده باشم!بگذریم ...
    داداش من چی چیو بگذریم ؟
    شما گوش بدید ... :khande:
    خدا وکیلی اگر با علم منطق و فلسفه آشنایی ندارید حق الناسه که وقت من رو بگیرید! همون طور که حق الناسه که دکتر عباسی عزیز میخوان با عبارات چاله میدونیشون وقت علامه جوادی آملی رو بگیرن:khande:دمت گرم... سو تفاهم نشه!شوخی کردم
    من مخلص شما هم هستم
    از فلسفه یک مقدارکی تاریخ فلسفه
    و از منطق هم در حد صغرا کبرا چیدن(به قول آقا مکلف):khande:
    چیز دیگه ای هم بلد نیستم!
    ببینید داداش بحث در مورد ریشه ذات تکنولوژی و مدرنیته در ذات غرب بود! که آقای مکلف این سخن دکارت رو فرمودن!... و مغالطه هم کردند! اما اگر مغالطه هم نبود! نتیجه ای برش مترتب نمی شد! مگه من پیرو دکارتم؟که رد سخنم رو با گفته دکارت میخواید بکنید؟
    شما فرمودید که :
    شما که رد فلسفه را اینطور میزنید چطور با کلام دکارت استدلال میکنید؟:khande:
    بنده هم عرض کردم غرب کلی فیلسوف داره
    یکی از برجسته هاشون دکارته
    دکارت هم اینجوری میگه ؛ طبق قرائن هم اینجوری هست
    نه اینکه شما پیرو دکارت هستید.
    بلکه صحبت دکارت به عنوان یک فیلسوف غرب ، میتونه منبع خوبی برای شناخت باشه
    در ثانی اگر حکمت متعالیه ملاصدارا ریشه در افکار افلاطون داره که بطریق اولی افکار دکارت ریشه دارتر در اون طرز تفکره پس سخنش مبنای استدلالی پذیرفته شده نزد ما برای اینکه تکنولوژی ذاتا شیطانی هست یا نیست نداره!! چون از اصل یه جور دیگه به قضیه نگاه میکنه! باز مثلا اگر قول هایدگر رو میگفتن میشد بیشتر روش تامل کرد ...
    عزیز دل . عرض کردم . شما گوش بدید عجالتا
    ما که داریم کتک میخوریم :دی حالا شما لطف کنید با بهونه کتک بزنید
    شما نظر دکتر عباسی رو مگه قبول ندارید؟
    در مورد فلسفه خیر ... بعضی قسمت ها بله ، اما قسمت اعظم رو خیر ... قبول ندارم
    اگه قبول ندارید! پس چرا نشرش میدید؟ اصلا خودتون اون فایلی رو که فرستادید گوش دادید؟!!:khande:
    بله گوش دادم.برای همینه که اصرار دارم شما هم گوش بدید.چون اساس صحبت تحلیل همین درخته ، اون جاهایی که یه سری ایرادات میگیره اصلا اساس موضوع نیست.اگه اونا رو فاکتور بگیریم هم پیامش میرسه
    کجای دید بنده حکایت از اون چه شما گفتی رو میکنه؟
    سوء برداشت از من بود. عذر خواهی میکنم
    --------------------
    منظور دکارت از اینکه علوم شاخه های فلسفه هستند ، فلسفه ی مضاف هست نه خود علوم!
    که اگه منظور رو خود علوم بگیریم مغالطه کردیم...
    آخه میوه ی تکنولوژی از شاخه ی علوم میاد بیرون
    نه از فلسفه ی مضاف
    +
    جمله ی انظر ما قال و ... در مورد حسن عباسی بود ، نه امام و آقا
    +
    این پست هم کلا شد نقل قول ..
    ویرایش توسط ابوالمراد : 02-08-2013 در ساعت 01:15

  9. #38
    حرفه ای ghanbar آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jan 2012
    نوشته ها
    866
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط ابوالمراد نمایش پست ها
    سلام
    داداش من چی چیو بگذریم ؟
    شما گوش بدید ... :khande:
    سلام علیکم
    چشم :khande:
    من مخلص شما هم هستم
    از فلسفه یک مقدارکی تاریخ فلسفه
    و از منطق هم در حد صغرا کبرا چیدن(به قول آقا مکلف):khande:
    چیز دیگه ای هم بلد نیستم!
    خوب! پس ما هیچی بلد نیستیم که شما نمیفهمید حرف ما رو!:khande:
    میگن آدم باید اول به خودش شک کنه... اینجا من خلاف اینو نشون دادم تا ادب از بی ادب بیاموزید:khande:
    بنده هم عرض کردم غرب کلی فیلسوف داره
    یکی از برجسته هاشون دکارته
    دکارت هم اینجوری میگه ؛ طبق قرائن هم اینجوری هست
    نه اینکه شما پیرو دکارت هستید.
    بلکه صحبت دکارت به عنوان یک فیلسوف غرب ، میتونه منبع خوبی برای شناخت باشه
    آخه یه فیلسوف فلسفه غرب میگه همه نظام هستی بر اساس اون چیزی هست که من میگم !
    پس آیا همه نظامات هستی ریشه در "من" فلسفه ی غرب داره؟
    بحث سر این بود که بنده عرض میکردم: ذات تکنولوژی غربی و شیطانی نیست!
    بعد بردار عزیزمون آقای مکلف فرمودن دکارت میگه فلان!
    بنظرم نمیشه در اینجا از گفته ی دکارت نتیجه خاصی گرفت!
    عزیز دل . عرض کردم . شما گوش بدید عجالتا
    ما که داریم کتک میخوریم :دی حالا شما لطف کنید با بهونه کتک بزنید
    بدون بهونه حالش بیشتره:khande:

    در مورد فلسفه خیر ... بعضی قسمت ها بله ، اما قسمت اعظم رو خیر ... قبول ندارم
    بله گوش دادم.برای همینه که اصرار دارم شما هم گوش بدید.چون اساس صحبت تحلیل همین درخته ، اون جاهایی که یه سری ایرادات میگیره اصلا اساس موضوع نیست.اگه اونا رو فاکتور بگیریم هم پیامش میرسه
    سوء برداشت از من بود. عذر خواهی میکنم
    خدا ببخشه! مجددا چشم گوش میدم!:khande:

    آخه میوه ی تکنولوژی از شاخه ی علوم میاد بیرون
    نه از فلسفه ی مضاف
    قربان جدت! سیدی دیگه داداش؟
    احسنت میوه تکنولوژی از شاخه ی علوم بیرون میاد و علوم که غربی نیست! فلسفه های مضاف غربی هستن!
    علم یا فضل ابزارن که بنده یه مقداری در موردش تو همین تاپیک عرض کردم! و اساسشون و ذاتشون غربی نیست! پس تکنولوژی هم که میوه ی این علومه غربی نیست! غرب زودتر بهش دست پیدا کرده و طبق فلسف ی مضاف غایات دلخواهی براش تعریف کرده ...
    هر چند گفته دکارت مهم نیست طبق اون چیزی که بالا عرض کردم و بولد شده اما شما قبول کردید که آنچه دکارت در مورد علوم گفته که شاخه هستند برای فلسفه منظور همون فلسفه ی مضاف بوده؟!!

    جمله ی انظر ما قال و ... در مورد حسن عباسی بود ، نه امام و آقا
    آخه ما قال دکتر عباسی با من قال های امام و آقا فرق داره! البته نه همه اش! اون قسمت هایی که در تناقض نیست حکمتی هست که گمشده ی هر مومنیه! پس باید استفاده کرد!
    پس گوش میدم ان شا الله:khande:

    این پست هم کلا شد نقل قول ...
    همچنین


    امام خامنه ای :
    اگر در مقطع فعلی دستگاه دیپلماسی بتواند حضور فعال، هوشمندانه و مقتدرانه داشته باشد، جایگاه و استحکام جمهوری اسلامی در چندین ده سال آینده و در نظم جدید جهانی به عنوان جایگاهی برجسته تثبیت می شود وگرنه، در جهان پیش رو، از موقعیت لازم برخوردار نخواهیم بود
    ...
    این کار (تعمل با آمریکا) ما را در افکار عمومی ملتها و دولتها به تذبذب متهم می کند و غربی ها با تبلیغات عظیم خودشان، جمهوری اسلامی را دچار انفعال و دو گانگی جلوه می دهند.
    بیست و دوم مردادماه

  10. #39
    کاربر کوشا
    تاریخ عضویت
    May 2013
    نوشته ها
    321
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    یسمه تعالی یه گوشی بردارید با هم تلفنی حرف بزنید شاید به جایی رسیدید بحث به این روشنی داره کجا میره

  11. #40
    حق آب و گل داره مکلف آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2008
    محل سکونت
    بوشهر
    نوشته ها
    1,183
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال

    پیش فرض

    دوستان سلام
    پی نوشت ها را ابتدا می نویسم چرا که پست طولانی است.
    پ.ن1: مطلب طولانی است و اگر حوصله خواندن تمام متن را ندارید. بهتر است هیچ چیز را نخوانید.
    پ.ن2: حقیقتا چندان مایل به پاسخ گویی در این زمینه نبودم اما به خاطر این که نشان داده شود یک سوء برداشت چه قدر می تواند مسئله را به سمت دیگر ببرد و نیز رفع اتهام، پس از مدتی صبر این پست نگاشته شد. پس از این نیز مایل به ادامه بحث نیستم.

    نقل قول نوشته اصلی توسط ghanbar نمایش پست ها
    بله متوجه شدم!
    دچار مغالطه شدید...

    آن چیزی که ذات غرب رو بیان میکنه فلسفه ی غرب هست نه فلسفه بصورت مطلق!
    پس همون فلسفه ی غرب شاخه هایی که میگیره در مورد علوم و جایگاه شون در زندگی و غایت و هدفشون نظریه پردازی میکنه! ولی ذات اون علم که از فلسفه گرفته نشده برادر! یا به عبارتی فلسفه که جنس نیست برای علوم!دکارت آنقدرها هم بی سواد نبوده که بگه علوم دیگه ریشه شون تو فلسفه است:khande: منظور از علوم شاخه هایش هستند فلسفه مضاف است

    جمله دکارت بصورت مطلق درباره فلسفه است! میگه فلسفه علمی هست که ریشه در فهم و خواست متافیزیک انسان ها دارد و در عالم ماده رشد و تصرف کرده و به حیطه ی همه ی علوم وارد میشه و در استفاده از انها و غایاتشون نظریه پردازی میکنه طبق اون چیزی که میخواد بهش برسه! سبک زندگی از علوم ارائه میده!
    همچون فلسفه ی علم یا فلسفه ی هنر و ... خب آیا هنر و علم و ... ذاتا غربی هستند؟
    جناب غلام علی(قنبر= غلام علی(ع) دی: )

    1- مستحضر هستید که در بحث منطقی نسبت دادن مغالطه به دیگری بدون بیان نوع آن و اثبات مغالطه بودن آن، خود نوعی مغالطه از نوع بیرونی است.
    2- به نظر می رسد دچار سوء برداشت شده اید. بار دیگر پست بنده حقیر را با دقت بخوانید. مسلما فلسفه غرب را بنده یا حکمای اسلامی و دیگران ننوشته ایم بلکه مشخصا فیلسوف غربی است که فلسفه غرب را می بافد. بنده اشاره ای به فلسفه مطلق نکرده ام. البته اگر فلسفه کاملا مساوی فلسفه غرب دانسته شود می توان گفت به طور مطلق بیان کننده ذات غرب است.
    اما تعبیر از علم در معارف اسلامی با تعبیر از علم در فلسفه غربی متفاوت است. نه فقط علم که بسیاری مسائل دیگر نیز چنین است. به نظر حقیر می رسد که عدم دقت به این مسئله موجب گره خوردن بحث شده است.
    فلسفه نیز چنین است. فلسفه اسلامی با فلسفه غربی متفاوت است. دکارت نیز در تبیین فلسفه غرب و با دید فلسفی خود چنین گفته است.
    پرسش های فلسفه غرب چه بوده است؟ جز این بوده که در نظر داشته به حقیقت برسد و در نهایت واقعیات را تبیین کرده است.
    رباعیات زیر از حضرت امام در مورد فلسفه منقطع از عرفان عملی را بررسی بفرمایید.
    {محتواي مخفي}
    با فلسفه ره به سوی او نتوان یافت
    با چشم علیل، کوی او نتوان یافت
    این فلسفه را بهل که با شهپر عشق
    اشراق جمیل روی او نتوان یافت
    -------------

    آنان که به علم فلسفه می نازند
    بر علم دگر به آشکارا تازند
    ترسم که درین حجاب اکبر، آخر
    سرگرم شوند و خویشتن را بازند
    -------------

    این فلسفه را که علم اعلی خوانی
    برتر ز علوم دیگرش می دانی
    خاری ز ره سالک عاشق نگرفت
    هر چند به عرش اعظمش بنشانی


    3- متوجه هستید که برای این که بدانیم که تکنولوژی ریشه در فلسفه غرب دارد یا خیر، باید پا بگذاریم در فلسفه غرب و ببینیم آنها چه چیزی بافته اند.
    در مورد علوم، بنده نگفته ام که فلسفه جنس علوم است و نمی دانم چگونه از سخنان بنده چنین برداشتی داشته اید. اصلا بنده کاری به این مسئله نداشتم. اما حالا که بحث آن را باز کردید:
    مطلع هستید که مسئله علم در فلسفه در حوزه معرفت شناسی بررسی می شود. پس بدین صورت، فلسفه می تواند، نسبت به علم، جنس باشد. هر چند جنس قریب نباشد.
    از زاویه ای دیگر، حقیر حقیقتا متوجه نشدم که شما بالاخره تعبیرتان از علم چیست؟ از یک طرف می فرمایید که فلسفه شاخه هایی می گیرد در علوم، از طرف دیگر می فرمایید ذات علم از فلسفه گرفته نشده و از طرفی دیگر می فرمایید که منظور از علوم، فلسفه مضاف است.
    دکارت می گوید: فلسفه درختی است که ریشه اش متافیزیک، تنه اش فیزیک و شاخه هایش علوم هستند.
    حال تعبیر شما از متافیزیک، فیزیک و علوم چیست؟ شما هر تعبیری که داشته باشید، تعبیر مال شماست. تعبیر دکارت نیست. تعبیری از درون فلسفه غرب نیست.
    شما فرمودید که علوم، فلسفه های مضاف هستند. خود شما نیز می گویید فلسفه، نه علم. فلسفه مضاف، بالاخره فلسفه است؛ علم نیست.
    فرض می گیریم که سخن شما را پذیرفتیم و فلسفه اقتصاد، سیاست، مدیریت و ... بافته شد. ولی اقتصاد و سیاست و مدیریت و ... خود کجا هستند؟ آیا با بیان فلسفه اینها می شود هر یک از اینها را انجام داد و فهمید؟
    ببینید شما جایی پیدا نمی کنید که دانشکده فلسفه، اسم علوم را یدک بکشد. در عوض دانشکده های علوم اقتصادی، سیاسی، مدیریت و جامعه شناسی و ... وجود دارد.
    توجه کنید که این تنها بنده و یا دیگری نیستیم که می گوییم این علوم ریشه در فلسفه غرب دارد بلکه فلاسفه غربی که خودشان این فلسفه را بافته اند، هستند که این مسئله را بیان می کنند و نمونه بارزش هم جمله معروف دکارت است که خدمتتان ارائه شد. به عبارتی وقتی علم شاخه فلسفه است یعنی جزئی از آن است.
    مخلص کلام اینکه وقتی فلسفه غرب در معرفت شناسی، دیدگاهش نسبت به علم، یک دیدگاه تجربه گرا و حس گرا است، مشخصا این مسئله در تولید علم و محصول آن در سطوح مختلف تاثیر گذار است.
    بنده دوستی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران دارم که شاگرد استاد پارسانیا است. یکی از اساسی ترین بحث ها و مسائل آنها در آنجا و کلا سایر دانشکده علوم انسانی این چنینی، نوع تعریف بسیاری از اساتید از علم است.

    درمورد پاراگراف آخر شما نیز بنده دقیقا متوجه فرمایش شما نشدم. مطلق فلسفه و سبک زندگی از علوم به چه معناست؟


    نقل قول نوشته اصلی توسط خادم اهلبیت نمایش پست ها
    من معذرت می خوام که این حرف را می خوام بزنم . شما یکمی از صراط اصلی منحرف شده اید و مغلطه میکنید .
    مخاطب شما کیست؟
    به هر حال، لطفا نوع مغالطه و دلیلتان بر آن را بگویید در غیر این صورت خود دچار مغالطه از نوع بیرونی با نسبت دادن مغالطه به دیگری شده اید.

    نقل قول نوشته اصلی توسط ghanbar نمایش پست ها
    مثال خوبی بود ولی بنده به جناب مکلف عزیز هم عرض کردم مغالطه شده! شما وقتی استدلال درست آوردید بعد میتوانید مثال را برای بهتر جا افتادن مطلب ارائه کنید!
    در ثانی شما که رد فلسفه را اینطور میزنید چطور با کلام دکارت استدلال میکنید؟:khande:
    آقا در 8/9/86 فرمودند:
    من چند ماه پيش از اين، در مشهد گفتم كه مرحوم آ شيخ مجتبى قزوينى (رضوان اللَّه تعالى عليه) مشرب ضديت با فلسفه ى حكمت متعاليه، مشرب ملاصدرا، داشت - ايشان شديد، در اين جهت خيلى غليظ بود - امام (رضوان اللَّه عليه) چكيده و زبده ى مكتب ملاصدراست؛ نه فقط در زمينه ى فلسفى اش، در زمينه ى عرفانى هم همينجور است. خوب، مرحوم آ شيخ مجتبى نه فقط امام را قبول داشت، از امام ترويج ميكرد تا وقتى زنده بود.
    دکتر حسن عباسی سال 89 دانشگاه اصفهان:
    اسفار اربعه ملا صدرا ریشه در افکار افلاطون دارد و برای خودش نیست.

    نهایتا جناب دکتر عباسی هم مثل آشیخ مجتبی باشد البته با سواد بسیار کمتر
    ارجاع به موارد بالا
    در مورد دکتر عباسی، بنده معتقدم هر کسی نمی تواند و نباید سخنان ایشان را گوش کند. اگر بدون دانستن مقدماتی و داشتن توانایی تفکیک تحلیل و اطلاعات از هم، کسی سخنان ایشان را گوش کند، ممکن است تمام سخنان ایشان را بپذیرد. فلذا همه را و در هر مقامی به ایشان ارجاع نمی دهم.

    نقل قول نوشته اصلی توسط ghanbar نمایش پست ها
    بنده دقیقا در جواب به مکلف عزیز عرض کردم شما توجه نکردید. گفتم:
    منظور دکارت از اینکه علوم شاخه های فلسفه هستند ، فلسفه ی مضاف هست نه خود علوم!
    که اگه منظور رو خود علوم بگیریم مغالطه کردیم...
    مدعی باید اثبات ادعا کند.
    لطفا اثبات کنید که منظور دکارت از علوم، فلسفه مضاف است.

    ببینید داداش بحث در مورد ریشه ذات تکنولوژی و مدرنیته در ذات غرب بود! که آقای مکلف این سخن دکارت رو فرمودن!... و مغالطه هم کردند! اما اگر مغالطه هم نبود! نتیجه ای برش مترتب نمی شد! مگه من پیرو دکارتم؟که رد سخنم رو با گفته دکارت میخواید بکنید؟
    بنده نگفتم شما پیرو دکارت هستید.
    اطلاع دارید که مبادی جدال، مقبولات و مشهورات است.
    وقتی شما به صورت استفهام انکاری می فرمایید که " چه نکته ای اثبات میکنه از لحاظ فلسفی که تکنولوژی و مدرنیته از ذات غرب نشات میگیرد؟" و پس از آن خود می گویید که " آن چیزی که ذات غرب رو بیان میکنه فلسفه ی غرب هست"
    حقیر نیز در مقام جدال استناد به سخن دکارتی می کنم که از بزرگان فلسفه غرب است و اتفاقا در تبیین این فلسفه و با مشرب فلسفی خود، چنین سخنی گفته است.
    سپس شما بنا به برداشت خود از سخن دکارت که اثباتش نکردید بنده را متهم به مغالطه نمودید.

    نقل قول نوشته اصلی توسط ghanbar نمایش پست ها
    آخه یه فیلسوف فلسفه غرب میگه همه نظام هستی بر اساس اون چیزی هست که من میگم !
    پس آیا همه نظامات هستی ریشه در "من" فلسفه ی غرب داره؟
    بحث سر این بود که بنده عرض میکردم: ذات تکنولوژی غربی و شیطانی نیست!
    بعد بردار عزیزمون آقای مکلف فرمودن دکارت میگه فلان!
    بنظرم نمیشه در اینجا از گفته ی دکارت نتیجه خاصی گرفت!
    احسنت بر برادر من، احسنت بر شما
    پس یک فیلسوف غربی فلسفه را بر اساس آنچه می گوید و می بیند، عرضه می کند.
    این درست است که نظامات هستی بر اساس فلسفه بافته شده غربی نیست اما با همین نگرش است به هستی،به علم و ... نگاه می کنند. بنابراین این نگرش آنها در تولید محصول، در هدف گذاری علمی، در هنر و ... به شدت موثر است.
    شما آن قسمت از مطلب حضرت آقا را نقل قول کردید. بد نیست این قسمت از بیانات گرانقدر امام خامنه ای را قبل از آن گفته اند را نیز ببینید.
    {محتواي مخفي}
    فلسفه‌هاى غربى براى همه‌ى مسائل زندگى مردم، كم و بيش تكليفى معيّن مى‌كند: سيستم اجتماعى را معيّن مى‌كند، سيستم سياسى را معيّن مى‌كند، وضع حكومت را معيّن مى‌كند، كيفيت تعامل مردم با همديگر را معيّن مى‌كند؛ اما فلسفه‌ى ما به‌طور كلّى در زمينه‌ى ذهنيّاتِ مجرّد باقى مى‌ماند و امتداد پيدا نمى‌كند.شما بياييد اين امتداد را تأمين كنيد


    احسنت میوه تکنولوژی از شاخه ی علوم بیرون میاد و علوم که غربی نیست! فلسفه های مضاف غربی هستن!
    بالاخره فلسفه مضاف، علم است یا خیر؟
    علم یا فضل ابزارن که بنده یه مقداری در موردش تو همین تاپیک عرض کردم! و اساسشون و ذاتشون غربی نیست! پس تکنولوژی هم که میوه ی این علومه غربی نیست! غرب زودتر بهش دست پیدا کرده و طبق فلسف ی مضاف غایات دلخواهی براش تعریف کرده ...
    احسنت، تبارک الله
    به عبارت دقیق تر این تکنولوژی بنابر یک هدف گذاری ایجاد شده که ریشه در فلسفه غربی دارد.
    حال اگر این هدف گذاری ریشه در فلسفه اسلامی می داشت، این تکنولوژی یا ایجاد نمی شد یا با تغییرات بنیادین بسیاری و محدودیت های خاص چنین هدف گذاری ای ایجاد می شد.

    هر چند گفته دکارت مهم نیست طبق اون چیزی که بالا عرض کردم و بولد شده اما شما قبول کردید که آنچه دکارت در مورد علوم گفته که شاخه هستند برای فلسفه منظور همون فلسفه ی مضاف بوده؟!!
    چگونه آقا سید چنین چیزی را قبول کردند؟ لطفا توضیح بفرمایید.

    ختم کلام آنکه برای رسیدن جایگاه مطلوب لاجرم باید دوران گذاری طی شود تا در نهایت سخت افزار ها و نرم افزارهای متناسب با هم مبتنی بر اسلام ناب محمدی ایجاد شود. در این دوران گذار استفاده از مصادیق غرب و تکنولوژی روز و ... همرا با نفی آن اجتناب ناپذیر است.

    علی علی
    ویرایش توسط مکلف : 03-08-2013 در ساعت 03:25
    برای دنیایت طوری تلاش کن که انگار تا ابد زنده هستی و برای آخرتت به گونه ای که انگار فردا می میری
    اگر خواهان صلحی آماده جنگ باش
    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]
    بیایید زین پس بگوییم : امام خامنه ای
    [برای مشاهده لینک ها باید عضو انجمن ها باشید . ]



صفحه 4 از 5 نخستنخست 12345 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 8 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 8 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. وزیر کار استیضاح و برکنار شد! + تصاویر
    توسط Hamid در انجمن اخبار سیاست داخلی ایران
    پاسخ: 19
    آخرين نوشته: 08-02-2013, 14:43
  2. پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 29-11-2011, 18:04
  3. خوردن ميوه ها
    توسط kiyana در انجمن کتابخانه بخش پزشکی و بهداشتی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 13-03-2011, 19:03
  4. 164 تشکل دانشجویی خواستار اخراج موسوی از تربیت مدرس شدند
    توسط Redemption در انجمن اخبار سیاست داخلی ایران
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 20-02-2011, 10:54

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
کانال سپاه